sunnuntai 27. syyskuuta 2015

Usko & Toivo





Minun onnekseni
 pari kesää sitten
 joku oli hylännyt puutarhatonttunsa.
Tuunasin ne palvelukseen
ja olen ollut tyytyväinen.

Toinen tontuista koki kovan kolhaisun,
 joku oli ohikulkeissaan turmellut Uskoa.
Vielä ei kukaan ole kertonut
kuinka siinä oikein kävikään.
Olen jopa odotellut.
No,
Kun olen kertonut tonttujen nimet
USKO ja TOIVO
se on naurattanut usein.
?

Minulle on tärkeää Usko
Minulle on tärkeää Toivo


Olen elämäni aikana aina lopulta
uskonut elämän kantavan,
aina 
toivonut uutta alkua.

Uskon ja toivon edelleenkin
kaikille !

Laatikkojeni kätköissä on pieni rihkamakoru,
"Usko, Toivo ja Rakkaus".
Joissakin rannikkokaupungeissa
olen nähnyt saman ikkunasymboolin,
jopa valaistuna,
ehkä merenkulkijan kodissa.

Talvi hiipii pikku puutarhalleni
USKO ja TOIVO
pääsevät sisätiloihin
odottelemaan.

Joskus, ja useinkin
on vaikeaa
 uskoa, toivoa ja rakastaa elämää
sellaisena kun se on.

Kannattaa kuitenkin pitää huolta -
uskostaan, toivostaan
ja 
rakkaudesta
"koko pakkauksesta"



U S K O   ja   T O I V O  !




Ei kommentteja: