tiistai 20. kesäkuuta 2017

Ei itku auta markkinoilla

Muutos



 Sade ropisee ikkunalaudoissa ja liikenne menee sinne,
 mihin on menossa.
Minä en mene mihinkään nyt,
vaikka suunnitelmiakin oli.
Kasseja ja pakaaseja on vielä selvittämättä.
 Vintti - se alakerran häkki on pituuteni verran kasvanut mittaa.
Joskus, sitten oikeana sadepäivänä, menen sinne tekemään jonkinlaisen ihmeen.
Siellä on mm. lapsenlapsen kymmenen kesän ihanat lelut, jotka olen aikonut säilyttää.
Siis hullua, sekin, - kö ?


Ei haittaa, se on juuri minun oikeaa elämääni,
sillä en osaa hävittää "tärkeitä".
Siksi tuota tavaraa on aina niin paljon.
Kyllähän niitä joudun karsimaankin, mutta en nyt.

Arki muutenkin muuttuu melkoisesti.
Monta hyvää - ja mukavaa tuttavaa jää pois kesäarjesta.
 .Lemmikkitiellä muuttui asukas
ja minä jätän muistot ja hyvän mielen päällimmäiseksi
ja kuorrutan sen vielä helpotuksen tunteella.
Puutarhatyöt jäävät taakse.


Tämä on (ollut) hyvä Kesäkoti
  
Kaikki ne kasvit, joita olen vaalinut 
ja lisäämällä kasvattanut,
 jäävät nyt toiselle puutarhurille.
Hän tekee palstastaan sellaisen, joka on hänelle sopiva,

Nyt se on ohi - koettu - toteutettu haave!  
Uusi, erilainen
 kesän arki edessä.


"Kyttääjämummokin"  pääsee lomille.




1 kommentti:

Hannele Ruusukummusta kirjoitti...

Luopumiseen kuuluu tuska...voithan käydä naapureilla kylässä...eikö..:)
Hyvää kesää sinulle♥