keskiviikko 23. joulukuuta 2015

Joulun tuoksut



Joulunaikaan  tuoksut leijuvat ympärillämme tuoden muistoja 
usein vuosienkin takaa.
Joulutuoksut miellyttävät yleensä,
joitakin poikkeuksia lukkuunottamatta.

Jokainen tietää onko 
tuoksu
vai haiseeko.

Allergiset ihmiset eivät kestä tuoksuja,
koska saavat niistä oireita.

Onko
kukaan  "hajulle" 
 allerginen ?

Saako siitä samoja oireita kuin "oikeat" allergikot ?

Minä olen  hajuille  - ginen,
tarkoitan nyt juuri sitä lemua, joka istahtaa viereeni bussissa
vedettyän juuri viimehenkoset tupakastaan tullessaan autoon
                            Tarkoitan juuri sitä hajua:                                      eltaantuneenpesemättömyydenvanhanviinanlöyhkä
henkii takanani.
Jäänkö pois seuraavalla pysäkillä?
Ei, kyllä minun on kestettävä !
Miksi?
Koska käytän julkisia,
 koska minulla ei ole enää omaa autoa.
Julkisilla kuuluu kuulua väestöön.
OK.

(Tämähän ei ole sitten yhtään joulumieltä lämmittävää puhetta !)
Hyi minua !

Inhoan silti sitä hajua,
yököttää se löyhkä.
Laitan hajuvettä vähän enemmän.
kärsikööt,
niin minäkin.

Eihän niin voi tehdä, kiusa osuu väärään maaliin.
Jos maksaa matkastaan hajulisää, siihenkö on tyydyttävä 
muuten vaan  "herkän nenän" vuoksi.


Myönnän
en ole joulumielellä
tänään
ehkäpä
huomenna
päiväkin on jo pidempi
huomenna.

Huomenna on taas uusi kiva päivä -
joulurauha alkaa 
meille kaikille.








Ei kommentteja: